REGISTRERA DIG FÖR NYHETSBEVAKNING!

Registrera dig och bli meddelad när vi lägger till nyheter på webbsidan. Att prenumerera på våra uppdateringar är givetvis gratis.

veckans lunch
kalender

8 december

Vi har kommit till andra advent och det är dags att tända julens andra ljus.
I vår julkalender gläntar vi på lucka 8 och hittar en företagare som är expert på ord.
Idag presenterar vi Helena Norling som driver Calibri Textbyrå.

En liten byrå med stort innehåll.
Så beskriver Helena Norling sitt företag Calibri Textbyrå och när Helena berättar om sin verksamhet så är nog de allra flesta beredda att hålla med.
Den 1 april 2010 såg företaget dagens ljus och Helena konstaterar att hon bildade företaget för att det fanns ett textbehov hos företag.
- Jag har alltid gillat att skriva, jag såg att textbehov fanns men att man även ville ha ett helt paket till exempelvis hemsidor eller broschyrer.
Tillsammans med en annan företagare i Hofors, Pia de Veen, började de sälja sina tjänster tillsammans.
- Man kan nog säga att när vi jobbar ihop så blir vi som en reklambyrå.

Förutom uppdragen tillsammans med Pia så har Helena rena textuppdrag åt förlag och två stora företag i Stockholm. Hon gör kortfilmsmanus, församlingsblad och barnboksmanus. Bland annat. Men det hon brinner mest för är skrivarkurserna hon håller.
- Måste jag välja något så skulle jag säga att det är roligast. Det är fantastiskt när man får vara med att uppleva människors berättarlust.

Kunder har hon framför allt i stockholmsområdet, men att flytta sitt företag dit är det inte tal om.
- Världen är stor men blir väldigt liten när man arbetar digitalt. Det är nästan bara fördelar med att bo och ha företag i Hofors så här blir jag kvar.

8
21
17
5
14
20
19
9
1
2
7
23