REGISTRERA DIG FÖR NYHETSBEVAKNING!

Registrera dig och bli meddelad när vi lägger till nyheter på webbsidan. Att prenumerera på våra uppdateringar är givetvis gratis.

veckans lunch
kalender

3 december

Vi har kommit fram till lucka 3 och här hittar vi en företagare som älskar variationen i sitt företag och som anser att inget arbete är för litet.
Idag stiftar vi närmare bekantskap med Tommy Ferlin.

Tommy Ferlin har haft företag sedan 2015, men sedan mars i år har han nischat sig mer och erbjuder små och stora tjänster i företaget Ferlins gård och markservice

- Fastighetsservice, mindre entreprenadarbeten, häckklippning, rensa ogräs, skottning. Jag gör lite av varje och det är väl det som är tjusningen. Ingen dag är den andra lik och inget jobb är för litet, säger Tommy Ferlin.

Fram till halvårsskiftet i år har Tommy Ferlin drivit sitt företag på sidan om sitt arbete som anställd.
– Från och med första juli kör jag företagandet på heltid. Jag har fått så mycket jobb som kommit in så jag kände att jag ville prova på företagandet på heltid.
Idag fortsätter han driva företaget med full fart även om han återigen är anställd.

Framtidsplaner finns det gott om. Bland annat funderar Tommy på att skaffa höns och lamm igen för att kunna erbjuda ägg och kött.
– Ser jag framåt så hoppas jag att allt ska flyta på, kanske kunna anställa och beroende på vilken del i företaget som växer sig största kunna nischa mig mer.

8
21
17
5
14
20
19
9
1
2
7
23