REGISTRERA DIG FÖR NYHETSBEVAKNING!

Registrera dig och bli meddelad när vi lägger till nyheter på webbsidan. Att prenumerera på våra uppdateringar är givetvis gratis.

veckans lunch
kalender

12 december

Vi har kommit halvvägs in i vår julkalender och i dagens lucka hittar vi en rätt nystartad företagare.
Ny som företagare, men med många års erfarenhet inom sitt gebit.
Bakom dagens lucka hittar vi Mia Pålsson som har företaget M-I-A i Berg i Torsåker.

”Inom tre år ska jag jobba i egen firma”
Det sa Mia Pålsson tidigare i år, men samtidigt ställde hon sig frågan; Varför ska jag vänta i tre år…
- Vad är det värsta som kan hända tänkte jag och bestämde mig för att registrera mitt företag. När jag väl bestämt mig kändes det helt rätt.
Företaget M-I-A bildades och förutom att det är Mias namn så står det även för Motivera, Insikt och Agera.

I knappa 30 år har Mia Pålsson arbetat på Sandvik och de senaste åren med ledarutvecklingsprogram. Och det är just inom ledarutveckling som hon driver sitt företag.
– Utifrån behov kan jag skräddarsy paket, dels för chefer men också för hela grupper. Det beror på kunden.
Förutom ledarutveckling arbetar Mia även med stresshantering och hon har en utbildning som instruktör i skrattyoga.

Den första tiden som egen företagare har mycket tid gått åt till att nätverka.
– Att ha ett stort och bra nätverk är värdefullt. Dels för mig personligen, men också i jobbet så klart. Jag kommer att samarbeta med andra konsultenter vid behov. Vissa situationer ska man inte gå in i själv som konsult tycker jag.

8
21
17
5
14
20
19
9
1
2
7
23