REGISTRERA DIG FÖR NYHETSBEVAKNING!

Registrera dig och bli meddelad när vi lägger till nyheter på webbsidan. Att prenumerera på våra uppdateringar är givetvis gratis.

veckans lunch
kalender

11 december

11 december, två dagar kvar till Lucia och när vi gläntar på dagens lucka hittar vi ett företagarpar som drivit sitt företag tillsammans i inte mindre än 25 år.
Bakom dagens lucka hittar vi Cesar och Helena Jorda.

At få träffa alla kunder är något som Cesar och Helena Jorda ser som en stor drivkraft.
– Vi får ofta höra att vi är ett familjärt företag.
Tidigare i år firade man 25 år med företaget, närmare bestämt 1 april.
– Vi bestämde oss för att starta järnhandel, jag kunde inget om verksamheten, men det kunde Cesar. Men det har gått bra och varit otroligt lärolikt, jag lär mig fortfarande något varje dag, säger Helena Jorda.

Kortfattat kan man beskriva CH:s järn som en järnhandel som även har maskiner, nycklar, skog, trädgård, gasdepå och uthyrning av diverse maskiner.
Affärsidén för Cesar och Helena har genom alla år varit med fokus på den personliga kontakten.
– Vi ska finnas här och vi tror att det är uppskattat hos kunderna.

Upplever ni stor konkurrens från näthandeln?
– Ja absolut. Där har vi fått tänka till hur vi ska kunna mäta oss med den. Men vi gnäller inte på näthandeln, absolut inte, men det är svårt att konkurrera med den. Men vi har valt att inrikta oss på efterhandeln istället. Det har fått bli vår styrka för att möta konkurrensen med näthandeln och det är en tjänst som behövs.

Efter 25 år konstaterar Helena och Cesar Jorda att det fortfarande är roligt att åka till jobbet – varje dag.
– Det händer så mycket i den här branschen. Det blir spännande att se vad som händer framöver, säger Helena.

8
21
17
5
14
20
19
9
1
2
7
23