REGISTRERA DIG FÖR NYHETSBEVAKNING!

Registrera dig och bli meddelad när vi lägger till nyheter på webbsidan. Att prenumerera på våra uppdateringar är givetvis gratis.

veckans lunch
kalender

10 december

Vi har kommit till lucka nummer 10 i vår julkalender och idag presenterar vi en företagare som arbetar med coaching, inspiration och ledarskapsutveckling.
Vi törs nog också påstå att den här personen är Hofors starkaste företagare.
Bakom dagens lucka hittar ni Carin Gustafsson.

I augusti 2018 flyttade Carin Gustafsson till Hofors. Då stod huset hon och hennes man köpt 2014 färdigt för inflyttning.
Flyttlasset gick från Enköping och Carin hade egentligen ingen anknytning till Hofors förutom att de hittade drömhuset här.
Carin har en bakgrund som chef och ledare i 30 år och i juli 2017 tog hon steget att bli egen företagare och startade företaget KonsultCarin.
– Jag ville fokusera på de roligaste delarna i att vara chef, bland annat ledarskapsutveckling och coaching. På den vägen är det. Jag har däremot haft ett längre konsultuppdrag som operativ ledare, men inte på heltid. Från och med augusti i år så kör jag heltid med ledarskapsutveckling och coaching.
Förutom utveckling och coaching föreläser Carin om psykisk ohälsa och stress.
– Det känns som om jag har satsat rätt och det är en bra känsla.
Inom kort kommer Carin även att agera som ambassadör för Hjärnkoll.

Men hur var det då med påståendet om att Carin nog är Hofors starkaste företagare?
Jo, som hon själv säger så är hennes hobby att lyfta skrot och hon har tävlat på landslagsnivå med fina resultat.
– Sedan 2014 tävlar jag som veteran och inom kort kommer jag, maken och ett härligt gäng att starta upp Hofors Lyftarklubb.

8
21
17
5
14
20
19
9
1
2
7
23