REGISTRERA DIG FÖR NYHETSBEVAKNING!

Registrera dig och bli meddelad när vi lägger till nyheter på webbsidan. Att prenumerera på våra uppdateringar är givetvis gratis.

veckans lunch
kalender

17 december

Med en sprudlande energi ser hon till att hoforsborna får lyssna till föreläsningar om hälsa och hon bjuder in till träningsträffar.
Men det hon kanske har gjort sig mest känd som hos hoforsborna är i de löpkurser hon erbjuder gammal som ung, tränad som otränad.
I dagens lucka hittar vi Carola Snar.

Det är fem år sedan som Carola Snar startade sitt företag Aktivera Flera och sedan dess har hon arbetat med att göra just det som företagsnamnet avslöjar – aktiverat flera.
I företaget erbjuder hon löpcoachning på olika nivåer, hon har bakat godsaker till hoforsbor enligt just paleometoden och hon bjuder in till inspirerande föreläsningar med tema hälsa, daglig aktivitet och personlig utveckling.
Att få chansen att hjälpa människor till bättre hälsa är något Carola brinner för.
- En förhoppning är att nå så många olika människor som möjligt, erfarna löpare men även sådana som inte aktiverar sig på något sätt alls. Just nu kör jag kör bland annat grupper med absoluta nybörjare och det var en vision jag hade när jag startade för fem år sedan.

Carola, tillsammans med sin sambo Christian Länk, är initiativtagare till det populära Halloweenloppet för barn som går genom Hofors centrum och som lockar mellan 200 och 300 små löpare varje år. De driver också Aktiverafabriken i Hofors där man erbjuder olika slags träning.

8
21
17
5
14
20
19
9
1
2
7
23